måndag 27 juli 2015

Vilken temposadel ska jag ha?

Som många av er vet gör jag min första säsong som tempocyklist, och visst har jag fått blodad tand.

Det har varit både roligt och samtidigt har resultaten varit förbluffande bra. Sedan är det inte helt fel att ha tävling både lördag med tempo och söndag med linje när man åker långt. 

Det är någon tävling kvar av säsongen, men redan nu börjar jag blicka framåt.

En sak som jag behöver byta ut på en annars toppencykel är sadeln. Den jag har nu är inte bra för mig.
Nuvarande sadel som ska bytas ut
Nu vänder jag mig till er där ute som säkert har koll på detta. Ge mig lite hjälp på traven.

Vilken temposadel ska jag välja och varför? Vilken är bäst helt enkelt? Jag ser fram emot ett flertal kommentarer på bloggen alternativt i på facebook.

Tack för hjälpen.

För övrigt kommer jag inom någon dag att återkomma med mitt stora inköp för året som jag tidigare förvarnat er om.

2 kommentarer:

  1. Jag har en Selle Italia SLR T1. Tillräckligt bred sadelspets för att glida fram och sitta OK.
    Christer H

    SvaraRadera
  2. Prologo Nago Evo tt heter min den har kortare sadelspets vilket jag tycker är bra för en temposadel.

    SvaraRadera