måndag 28 december 2015

MAF, Sällskapsspel och långa intervaller

Träningen har snurrat igång efter lite julvila. Igår körde jag MAF (ca 140 i puls) under 100 minuter och mot slutet en 30 minutersintervall med en snittpuls på 93%.

Känslan var inget vidare och därmed var wattsiffrorna inget att skriva hem om. Med lite rull i början, innan intervallen och i slutet blev det exakt 180 minuters trampande.

Därefter ombyte och middag hos mor och far. Vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans där även mina bröder och familjer var på plats. God mat, sällskapsspel och annat skoj.

Idag var planen att trampa vidare. Det blev 25 minuters lugnare cykling och sedan två timmar på 140 i puls. Det blev en snittwatt på drygt 250 watt under dessa 120 minuter och sedan en lugn avslutning i 15 minuter. Med andra ord 160 minuter in i träningsdagboken. Mycket och bra träning sista två dagarna.

Före träningen var det Cluedo med Katten och Melvin och efter träningen körde vi Monopol. Det är verkligen roligt med sällskapsspel, även om det blir mindre sådant nuförtiden.

Om jag lät sonen vinna? Skulle inte tro det va? Visst går vi alltid för seger?, och seger blev det. Sur blev sonen, men det gick snabbt över.

Nu börjar utlandstrippen närma sig, men lite mer träning hoppas jag hinna med.

2 kommentarer:

  1. Bra pass ändå 3 timmar...
    Jag skulle kört 3 timmar men min tacx trainer hängde sig efter 2:48 den orkade inte mer... Jaja snart dags för något nytt har ändå kört med den sedan 2009!
    Kul att umgås med nära och kära under julen.
    Vi har spelat ett nytt spel som är riktigt kul, Ryktet går!
    Kan rekommenderas, dock bör man vara fler än 4 och kanske lite större
    "barn" :-)
    Men kul spel många skratt får man sig...
    Låter barnen vinna? Aldrig det är ju ett spel eller hur, hehe!
    Ja ni åker väl till GC snart igen skulle gärna hängt med om jag kunnat.
    Kör du med originalkartongen från Canyon fortfarande? :-)
    Kör hårt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är nog din trainer snart död. Jag hade en likadan. Den började hänga sig lite då och då innan den helt plötsligt dog för alltid. Dock har din hållit extremt länge, så det är inte särskilt underligt.

      Kul med spel. Ska kolla på ditt tips. Helt klart - Spela alltid för vinst.

      Ja, det hade inte varit fel med lite GC, nu va?!

      Ja, tyvärr har jag ännu inte löst det bättre än kartong. Hoppas på att det håller även denna gång.

      Radera