måndag 21 december 2015

Varken sexigare eller snyggare av träning

Ja då var träningspasset avslutat som skulle göra underverk med min kropp. Jag har till och med låtit det gå ett antal timmar, utifall att det skulle vara fördröjning innan förbättringen slog igenom.

Tyvärr kan jag nu konstatera att inget av det som lovades uppfylldes. Detta trots att själva träningspasset blev riktigt bra med 120 minuters kvalitativ träning. Lite rull i början innan jag låg på MAF-intensitet (ca 140 i puls) under 60 minuter.

Därefter tog jag det lugnt fem minuter innan det var dags för 4 stycken 4 minutersintervaller. I dag var fokuset på benen och inte på syreupptagningen, så därför låg kadensen på drygt 60 och med en intensitet på ca 350 watt.

Jag körde samma fyror i går, och i dag märktes det mot slutet av benen var lite trötta. De var så pass sega att jag bestämde mig för att förlänga vilan (lugn cykling på ca 160 watt) från vanliga 2 minuter till fyra minuter innan den sista intervallen. Men jag tog mig igenom alla intervaller på ett bra sätt, så det är jag nöjd med.

Efter intervallerna rullade jag lugnt fem minuter och avslutade sedan med ca 20 minuter på 140 i puls. Det blev alltså två bra ganska så jobbiga timmar.

Men det gav som jag skrev i början ingen effekt alls på min snygghet och sexighet. Svetten har inte heller slutat lacka, men förhoppningsvis blir jag en bättre cyklist.

Ni som undrar vad jag dillar kring har kanske inte läst mitt inlägg från tidigare idag? Eller så anser ni att jag trots kunskap om detta svamlar.

Hur som: Nedan ser du inlägget från tidigare i dag som jag hänvisar till. Jag får alltså ge upp på mitt yttre och får fokusera på mitt inre.


Nu är det snart dags för dagens träningspass. Inga bakslag från gårdagens träning och den förkylning som varit efter mig under två veckors tid.

Innan träningsstart tittade jag in på facebook. Där kunde jag få reda på hur jag ser ut efter träningen. Spännande. Så nu vet jag hur jag ser ut om några timmar!!

Ni som redan nu vill se, så har ni bilden här. Under bilden ser ni också en beskrivning av hur jag förändras efter dagens trampande.

Helt plötsligt kommer jag vara riktigt fit och alla vill se ut som jag. Sexig är jag visst också. Jag svettas stora floder när jag tränar, men nu är det visst slut på det. Jag kommer att bli så snygg att alla kommer att bli avundsjuka. För första gången kommer någon att vilja känna på min biceps!

Jag måste snabba mig att träna. Jag ser så fram emot min stora förändring.

Vi får se om jag återkommer senare, eller om jag har fullt upp att beundra min nya fantastiska kropp.


Vilken vältränad kropp! Alla vill se ut som du. Du är vältränad, i form och väldigt sexig! Och du svettas inte ens. Dina vänner kommer nästan att bli lite avundsjuka när de ser dig. Och alla kommer att vilja känna på dina biceps! Fortsätt! Dela ditt resultat med dina vänner nu så att de också kan få reda på hur de ser ut efter att ha tränat!



2 kommentarer:

  1. Du är välkommen till Västkusten och visa dina framsteg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt att få en inbjudan, och jag hoppas på framsteg. Tyvärr blir det nog tufft att få in detta lopp i planeringen då det redan är väldigt många tävlingar i Sverigecupen mm i min plan.

      Radera