fredag 22 januari 2016

Gran Canaria - En sammanfattning, och i helgen "familj och sorg"

Ja, då var jag hemma i kylan. 50 grader kallare än på Gran Canaria. Men det finns mycket annat här i norr som jag mot slutet av resan längtade till. Framför allt till familjen som bara var med på första delen av resan.

Hur summerar vi då detta träningsläger? Ja, med mycket positiva känslor. Förutom att det var fantastiskt väder, fina vägar och bra cykelsällskap fick jag till träningen exakt som jag ville. Lägger vi då till att kroppen svarade bra under hela resan och det känns som jag ligger bra till i min träning, blir det ett extra plus.

Jag cyklade 14 av 17 dagar. Upplägget: 4 dagar träning, 1 dag vila, 4 dagar träning, 1 dag vila, 3 dagar träning, 1 dag vila och slutligen 3 dagars träning.

Första 10 dagarna då familjen var på plats var träningsmängden lägre och mycket fokus låg på familj. De sista sex träningsdagarna så blev det rejält med träning.

Totalt rullade jag 60 timmar effektiv tid, Det avverkades 1430 km och 25000 höjdmeter. Förutom dessa 60 timmar blev det också fem timmars sandträning.

Träningen har som sagt känts mycket bra, och nu hoppas jag att kroppen svarar bra och lyfter sig ytterligare några snäpp. Ett led i detta är att släppa rejält på träning under minst en vecka.

Det innebar vila i onsdags när jag åkte hem. Jag vilade även igår och i dag rullade jag bara lätt i ca 50 minuter. Det blir vila även i morgon och sedan ett kortare träningspass på söndag kväll. Hur det sedan ser ut nästa vecka beror på hur kroppen känns.

Nu i helgen ska jag, Katten och Melvin till hotell Lappland och vara där från lördag morgon till söndag eftermiddag. Vi kommer att delta i något som heter "Familj och sorg". Det är gemensamma aktiviteter och gruppaktiviteter. Melvin kommer att vara i en grupp med andra barn som också har ett syskon som dött. Jag och Katten är i olika grupper med andra föräldrar som också mist ett barn.

Förutom dessa två dagar kommer det att vara träffar under ytterligare tre dagar längre fram i vår. Det blir säkert väldigt tuffa dagar, men förhoppningsvis hjälper det oss alla att komma vidare och hantera situationen bättre. Men att prata om Tova med andra och riva upp en massa sår, och lyssna på andras situation och öden blir självklart inte lätt.

Jag lär vara ganska urlakad när jag kommer hem vid middagstid på söndag, men hoppas som jag skrev tidigare i alla fall ha kraft att rulla benen lite lätt på kvällen.

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Samuel. Lycksele var trevligt, dock lite kallt.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera