måndag 14 mars 2016

Fjällen, Tova skulle fyllt 15 idag, och en förhoppning att snart vara på.

I lördags åkte vi upp till Hemavan för att njuta fjällmiljö och för att umgås med Erik (bror), med familj.

Igår var det skidåkning, vilket det inte blivit mycket av på senare år. När jag var yngre tränade och tävlade jag, i går kom jag fram till att jag åkt slalom 7-8 ggr de senaste femton åren. Senast var 2010, vilket även var senaste gången sonen provade. Då hade vi sele åt honom.

I går fick sonen därför inleda dagen i backen med en timmes skidskola, vilket visade sig vara bra. Han var snabbt igång och det gick mycket bra både igår och idag.

Jag och Katten har turats om att åka med sonen och att köra på lite mer i de större backarna. Igår åkte jag med Erik då jag inte åkte med Melvin och idag åkte Katten med Emma.

Idag avslutade jag med tre timmars rejäl och hård åkning i backen och mot slutet brände det extremt i benen. Mjölksyra upp över öronen. Jag lär ha träningsvärk både i vader och lår när jag vaknar i morgon. 

Trevligt med skidåkning och dessutom lite träning nu när det är vila från cyklingen. Extra roligt att Melvin verkligen njutit.

Idag är Tovas födelsedag. Hon skulle blivit femton år, men vi fick bara lite mer än 13 år med vår finaste.

Här är hon på sin sista födelsedag. Det var en riktigt bra och fin dag. De sista två åren har denna dag till största del varit en jobbig dag.

I morgon åker vi hem och då hoppas jag att kroppen vaknat till så det går att få till kvalitetspass på trainern de närmsta dagarna, vilket under längre tid lyst med sin frånvaro.

Jag hoppas inom kort återkomma med episka trainerpass, och sedan börjar avresan till Mallorca närma sig med stormsteg.


Vi tände ikväll var sitt ljus för Tova och ställde utanför stugan. Fint, sorgligt och vemodigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar