lördag 18 juni 2016

Vätternrundasuccé och det regnade bort

Gårdagen bjöd på arbete och sedan en tur till Umeå. Där besiktades husvagnen, sedan hade jag ett cykelärende och slutligen åkte vi och köpte en telefon till sonen. En telefon han samlat till sedan förra året. Han är extremt nöjd nu!

Vi fixade middag och sedan såg vi klart på den StarWarsfilm vi började se i torsdagskväll.

Jag började inse att det nog inte skulle bli någon cykling igår heller. Men så tänkte jag lite konstruktivt och flyttade trainermatta, trainer och cykel till vardagsrummet.

Melvin ville se Spiderman och då löste vi det så att vi såg den tillsammans medan jag cyklade på trainern.

Idag var målsättningen att få till lite utecykling, då det gått illa med det i veckan. Inte gick det bättre i dag. Lagom till att jag skulle åka ut blev det spöregn. Direkt blev det till att tänka om.

Den stora grejen i dag har dock varit att hålla koll på Katten och att vara nervös. Hon har nämligen trampat Vätternrundan för första gången. Hon cyklade med SheRides och målet var att klara Sub10. Jag har varit klart mer nervös än när jag själv tävlar och jag har säkert kollat 30 ggr på nätet hur det går.

Så rullade då fem Vännäs CK:are över mållinjen där alla nådde sina mål. Riktigt bra jobbat av Anna Saric, Kjell Ekholm, Christer Tjäder, Fredrik Leijon och Nicklas Nyman. Alla nådde de sina Sub-mål. Grattis!

Nu väntade jag bara på Kattens Sub-grupp där även Lotta Mårtensson från klubben cyklade.
SuperKatten på vårens resa till Gran Canaria

Så dyker tiden in och jag blir så glad och stolt. Tjejerna cyklar in på 9.29. 31 minuter bättre än deras mål. Vilken otroligt stark insats!!

Nu är jag nöjd och glad, så nu tror jag det kommer att kännas bra trots att det bara blir trainercyklande även idag. Jag kan nu också kanske hålla fokus, då jag inte behöver kolla datorn hela tiden.

Det är klart att det inte är optimalt med trainercykling i vardagsrummet, utan fläkt. Extremt varmt och därmed tar jag det lite lugnare och därmed blir det inte så kvalitativt. Men det är bättre än ingenting, och i morgon kanske solen lyser!?

Ikväll kör jag och Melvin tacos och sedan lite mys. Sedan hoppas jag att Katten också myser hela kvällen och njuter av sin fantastiskt fina insats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar