fredag 1 juli 2016

Mygg, bensmärta, växelhaveri och tävling i morgon

Jagade en hel del mygg i husvagnen i natt, så någon vidare sömn blev det inte. Råkade också ut för en benskada under natten, men den återkommer jag till.

Idag på Mellansels camping har det varit kanonväder. Tyvärr verkar det bli sämre på tävlingarna lördag och söndag.

Förutom slappande, bad för sonen, kortspel och grillning har det också blivit lite cykel.

Först tog vi en tur alla tre, i fin natur och hög värme. Riktigt trevligt.

Efter lunch tog Katten en egen lite längre runda. 

På em var det min tur att kolla utrustning och kropp inför morgondagen. Det gick sådär. Min benskada från natten kändes av och benen kändes trötta. 

Sedan skulle jag ta en fin bild på hojen innan jag cyklade iväg. Dock åkte den i backen av den ivriga blåsten. Följden blev en sned bakväxel. Jag bröt till den hjälpligt och hoppas det fungerar i morgon.

Detta blev alltså en dyrköpt bild.

Själva cyklingen blev 26 km och jag rullade morgondagens tävlingsbana. Det går verkligenbara uppför och utför. Inga platta partier alls. Benen och kroppen behöver vara rejält mycket piggare än idag om det ska bli en rolig morgondag.

Under min runda mötte jag fyra tävlingscyklister. Två från Fredrikshof och två jag inte han uppfatta vilken klubb de tillhörde.

På campingen har det nu också dykt upp en del cyklister. Bland annat 7 st från Skoghalls CK, varav fem verkar ska tävla.

Nu hoppas jag få sova i natt, att benet känns bättre i morgon och att kroppen känns starkare än idag. 

Jag startar 14.13, och planen är att köra så hårt det går. Återkommer med hur min plan lyckades.

4 kommentarer: