torsdag 18 augusti 2016

Avfärd söderut för lite tävling

Ja, då var bilen full med cyklar och annat smått och gott. I morgon bitti arla morgonstund styr jag kosan med Eskilstuna.

På lördag är det Kjulatempot öster om Eskilstuna. 30 km på en bana jag inte tidigare provat på. Höjdprofilen som jag sett på nätet indikerar på många höjdmeter - ca 300 och framför allt flera brantare backar, vilket inte passar mig så bra. De flesta av de bästa står åter på startlinjen. Men som vanligt har jag höga mål.

På söndag åker jag ännu längre söderut till Nyköping där CK Dainon har sitt linjelopp i Sverigecupen. Där är det en varvbana som vi ska rulla fyra varv som gäller. Totalt drygt 90 km. Inte heller denna bana har jag provat på. Verkar vara kring 1000 höjdmeter, så det är nog ganska så kuperat. Framför allt verkar det vara en lång klättring i början av varje varv. Jag hoppas banan ska passa och att denna klättring är "lagom" brant. Motståndet är tufft, men jag hoppas vara med och hugga.

Men först alltså drygt 70 mils bilåkande i morgon och laddning för lördagen. Sedan hoppas jag kroppen känns bra under helgen och sedan lång resa hem igen.


2 kommentarer: