fredag 30 december 2016

Parcykling och sjukdom

Jag fortsätter trenden denna vecka med att varje dag ligga steget efter och skriva om gårdagen.

Denna dag fylldes främst av att Melvin hade ytterligare en riktigt jobbig dag med väldigt ont i halsen och ont i kroppen. Han hade så ont att han knappt pratade och nästan inte åt alls.

Jag var med Melvin till Hälsocentralen och de konstaterade att halsen var mycket uppsvullen, men halsprovet visade inte halsfluss. Nu hoppas vi att det betyder att smärtan snart är mindre, och att det inte betyder att det ändå är halsfluss (ibland visar testerna inte att det är halsfluss, utan gör det först när man tester igen efter några dagar). Melvin är i alla fall duktig som kämpar på och verkligen försöker hålla uppe modet. Idag finns också tecken på att det snart kanske vänder.

I går skulle vi alla tre till Umeå, men jag och Melvin fick stanna hemma medan Katten gjorde en mängd ärenden.

På eftermiddagen blev det lite cykling. Det var inte mycket spännande att skriva hem om. Jag cyklade relativt lugnt i 202 minuter och sedan var det klart.

Ja, det enda som var speciellt var att jag fick cykelsällskap under delar av passet, vilket var trevligt.


Katten satt på sin cykel för första gången på flera veckor då hon hindrats av influensan. Roligt att det kändes riktigt hyfsat för henne.

Efter träningen fixade jag middag till mig och Katten. Melvin ville inte ha.

Ja, sedan var det inte så mycket mer med denna dag. Snart är denna distansvecka över och planen är att gå över mot mer intervaller nästa vecka. Nu är det också bara ett kortare pass kvar, sedan blir det ingen mer cykling 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar