torsdag 26 januari 2017

Gran Canaria: Upp i arla morgonstund och en sista cykelstund på ön

Sista dagen på Gran Canaria blev det väldigt tidig uppstigning. Redan 07.30 rullade jag ut från hotellet, och mötte där soluppgången. Det blev en lugn och trevlig stund.
Jag trodde ingen annan skulle vara ute på vägarna, men jag träffade faktiskt ett flertal cyklister redan i början av cyklingen.

Målet för dagen var att cykla i jämn distansintensitet och i övrigt bara njuta. Först rullade jag runt i närheten av Playa del Ingles innan jag tog kustvägen mot rondellen som går till Soria.
Framme vid rondellen vände jag och cyklade samma väg tillbaka. Mesta tiden ägnades åt reflektioner kring cyklingen, familjen och arbetet.
Tillbaka i Maspalomas tog jag sikte mot Ayaguares vilket innebar slakomota i någon mil. Jag ökade intensiteten lite och det kändes bra.
Istället för att cykla hela vägen runt och uppför Monte Leon vände jag när jag kom fram till den branta klättringen. Nu var det full fart tillbaka. Vindarna var också med, så det blev ett snitt på 50 km/h i 11 km. Rolig cykling då vägen snirklar sig fram.
Sista cykeldagen landade på 2 timmar och lite mindre än 60 km. Efter cyklingen var det dags för frukost och sedan packade jag ihop det sista innan jag tog sikte mot flygplatsen och hemresa.
Först 01.00 var jag hemma och klev in i huset. Det var en del att fixa och jag somnade vid 03.00 och i dag har det varit full fart på arbetet.

I kväll har jag tagit träningsuppehåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar