lördag 4 mars 2017

Mallorca - Blåst på konfekten

I natt sov jag inget vidare. Hörde då hur det ven utomhus. Men inte trodde jag vindarna var så starka som det skulle visa sig.

När vi steg upp för frukost insåg vi förutom att alla cykelkläder blåst ned från balkongen, att det nog inte skulle bli någon cykling.

Det blåste verkligen grande. En storm som var något utöver det vanliga och som jag inte varit med om tidigare.
Efter frukost gick jag ut med en kaffekopp i handen för att se hur mycket det verkligen blåste. Trots att höll handen stilla tog vinden kaffet och blåste ut det mesta ur koppen. Har aldrig sett något liknande. Gick längre ut där det blåste mer, och jag höll på blåsa bort.

Inte läge för cykling.

Katten ville nu åka på köpcenter och jag tänkte hänga på. Vi kollade upp när bussen skulle komma och gick till busshållplatsen. När vi väntat 25 min efter avgångstid fick vi acceptera att inte bara kaffet blåst bort.

Upp på rummet för lite kortspel och annat smått och gott innan vi blåste oss i väg för lunch. De flesta restauranger höll stängt på grund av blåsten. När vi väl hittade en restaurang var det ingen höjdare. Blåsta på en god lunch.

Tillbaka på hotellrummet där vi tog det lugnt.

Vid 15.30 hade vindarna lugnat sig till att bara blåsa hårt. Vi bestämde att jag skulle rulla en stund och Katten köra yoga.

Det blev 2.5 timme och 80 km vilket var ok i detta väder. Blev dock inte så hög kvalitet. Men all cykling är bra cykling.

Trots att det var vindstilla jämfört med förmiddagen blåste det fint hela rundan. Som exempel höll jag ca 25 km/h i motvinden när jag låg på ca 275 watt.

Trots kyla, vindar och ingen sol var jag nöjd. Det var ändå så mycket bättre än vad jag fått hemma en dag som denna.

På kvällen har det blivit en god middag och jag slog till med lite efterrätter. Väldigt goda. Väldigt onyttiga.

Sedan Blacklist på plattan.

Trots en blåsig dag där inte mycket blev som planerat tycker jag det blev en bra dag. Jag fick vara med Katten och jag fick cykla.

Vädret ska vara bättre i morgon. Vi hoppas på det och då får vi se hur dagen då ser ut.