söndag 12 mars 2017

Mycket träning på slutet, så idag blev det slutspurter

Sista dagen på den 10 veckan 2017. Ännu en träningsvecka kan summeras.

Idag lade jag till en timme till denna summering. 

Uppvärmning och sedan 20 minuter med lite hårdare upplägg. Första fem minuter på 350 watt och sedan 15 minuter där jag matade hårt i 10-15 sekunder och sedan låg på ca 250 watt tills pulsen var nere på 140 och sedan nya 10-15 sekunder.  På mitten och med en minut kvar körde jag max i 30 sekunder.

Det blev 20 ganska tuffa minuter. Normaliserad watt på 350, men framför allt är det tufft för mig med många fartökningar där jag startar med låg kadens. Inte en av mina starkare sidor precis.

Rullade 30 min kring 250 watt och sedan var det klart för idag.

Planen är att träna i morgon, men sedan behövs nog en vilodag.

De sista tio dagarna har det blivit 36 timmars cykling (på Mallis 6 av dessa dagar).

En hel del kan man säga.

Kastade för övrigt ihop en nyttig paj idag med rester från helgens tacos.

Kanske inte exakt lika bra som den ordinarie onyttiga varianten, men inte så lång ifrån.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar