tisdag 4 april 2017

Mallorca - Orientklättringen och oro

Idag åkte vi i arla morgonstund till Mallis. Resan gick fint och redan vid 12.30 hade 10 taggade cyklister från Vännäs CK checkat in. Sedan stod det uthämtning av hyrcyklar, lunch och ombyte på programmet.

Jag som hade med min egen cykel öppnade cykelväskan med andakt då det var första gången jag hade med min nya cykel. Jag var extra orolig för ett trasigt växelöra då jag inte hade något i reserv. Allt var dock ok. 

Vid tre rullade vi iväg för en uppvärmningsrunda. Vi rullade från Playa de Palma via St Maria till Bunyola.
I Buniola svängde vi höger för klättringen över Orient.
Den inleddes med ca 5 km med ett snitt på 5.9 procent.

Det blev inte på något sätt en maxning i klättringen, utan medelhårt.

På toppen väntade vi in alla och via Alaro tog vi oss tillbaka till hotellet.

Totalt ca 75 km och 800 höjdmeter på dagens kortare runda.

Det mesta känns bra och det är roligt att vara på ön. Mindre skoj är att jag fortfarande har känning av den förkylning jag drog på mig för tre veckor sedan. Under själva cyklingen kändes det hyfsat ok. Efteråt har jag dock ont i bihålor, öron och huvud. Jag hoppas verkligen att lite sömn förbättrar läget. Skulle verkligen vara tråkigt om jag inte kan cykla framöver.

Om det blir cykling i morgon väntar en gedigen runda. Den innehåller Soller, Puig Major och Sa Calobra. Tre rejäla klättringar. Sedan blir det också ytterligare ett antal kortare klättringar och många km cykling.

Vi startar redan 09.00 och är vi ute hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar