lördag 8 april 2017

Mallorca - Sjuk husarrest

Efter fyra cykeldagar stod det idag vilodag på programmet.

Tur var väll det då förkylningen mår ännu bättre i dag.

Jag har under dagen gjort allt jag kan för att kunna cykla i morgon. Vi får se hur det går.

Jag har med andra ord haft husarrest. Jag gick upp vid nio och åt frukost med de andra, men sedan har jag inte lämnat rummet på hela dagen.

Jag har vilat, sovit, druckit vatten, tagit lite medikamenter och sett på Baskien runt på tv:n.

De andra har besökt Palma, badat mm. Men jag är inte bitter....

Nu har jag i alla fall förberett mig inför morgondagen som om det blir cykling då planen är att åka iväg i arla morgonstund och cykla från söder av ön till den norra delen och tillbaka. På vägen är målet att besöka Fermentor.

Känslan är inte precis på topp, men jag hoppas ytterligare en natt gör susen och att det inte blir husarrest även i morgon.

Detta är det närmaste utomhus jag kommit idag, så då förstår ni....
Nu har jag precis ätit middag med de andra. De skulle nu gå och dricka kaffe mm, men jag får gå upp och vila. Lite tråkigt att inte någon dag kunnat hänga med på aktiviteter som gjorts, men man rår ju inte över måendet.

Tyvärr verkar jag nu också smittat ned andra då både Jonas och Kristoffer nu är dåliga. Surt.

Det var allt för idag från sjukstugan. Hoppas få komma med en cykelrapport i morgon.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Inte muntert alls. Har inte kunnat cykla som planerat. Glad dock att jag kunnat cykla med de andra även om det gått lugnt.

      Radera