måndag 1 maj 2017

Bike-Fit, Stormcykling och nu rätt resultat

Hemresan från lördagens tävlingar i Sverigecupen gick bra, även om det närmade sig midnatt innan jag steg in hemma.

Precis som jag konstaterade efter lördagens tävlingar var resultatlistan inte helt rätt. Nu är den korrigerad och jag slutar på en fjärde plats. Lite slarvigt då att missa pallen med 0,2 sekunder och bara ha fem sekunder till andra plats. Ja, jag hoppas att det finns lite mer i kroppen nästa helg och att jag verkligen får till kämpaglöden fullt ut.

I går grejade jag lite med mina cyklar och, städade undan, tvättade mm. Sedan blev det bingolotto med de många lotter jag vann vid Barsebäckstävlingarna. Blev riktigt stressigt. Vinsterna lös nästan med sin frånvaro, men det blev i alla fall 150 kronor. Efter bingon var vi på Valborgsfirande. Väldigt rökigt och kallt, men ända trevligt på något sätt. Vi avslutade kvällen med lite mys framför tv:n.

Orosmolnen kring hälsan fortsätter. En känning redan under helgen, och i går blev det träningsvila med ont i halsen. I går blev också åter sonen sjuk och han har legat hela dagen med ont i halsen mm.

Själv kände jag mig bara krasslig i dag och hade inte ont i halsen, så jag bestämde mig för att rulla lite grann ute när det nu för första dagen denna vår var hyfsat cykelbart.

I morse såg jag så på facebook att två andra cyklister i Vännäs CK skulle ge sig ut. Det blev genast stressigt då jag gärna hängde med. På en dryg halvtimme skulle jag hinna göra mig klar, fixa cykeln som inte var redo för start, fixa lunch till sonen mm. Katten hade redan åkt på sin träning, och kunde inte hjälpa till. Men det löste sig ändå.

Jag han precis, men det blev inte mycket i magen. Det blev alltså lite train low i dag.

Vi rullade ut i det som skulle kunna betecknas som kanonväder jämfört med tidigare dagar. I verkligheten skarp vind, ingen sol och ca 9 grader.

Hur som var det roligt att cykla, och att cykla med andra.

Som det ofta blir på gemensamma rundor var det svårt att hålla intensiteten nere. Redan i första backen tryckte Niclas Nyman på och satte nivån på tillställningen. Sedan hängde Christofer Svanefjord på och då var det ingen återvändo. Nästan hela rundan gick då på ganska hårt.

Kroppen kändes väl inget vidare och jag vet inte riktigt om det berodde på att jag ätit lite innan rundan, att kroppen var lite krasslig eller en kombination av dessa.

Ja, hur som helst hoppas jag att dagens pass ska vara bra för fortsättningen och framför allt att jag får hålla mig frisk. Jag börjar bli riktigt less på att kroppen många dagar inte riktigt vill vara med och att mycket av träningen inte blir som jag önskar. Men, snart borde det lossna?!

Ja, det blev hur som helst 90 km i trevligt sällskap och kraftiga vindar. Jag börjar bli van vid att cykla när det blåser rejält.

Tyvärr lyser bilder med sin frånvaro, då min kamera inte alls ville vara med idag. Hoppas den vaknar till igen. Tycker den är alldeles för ny för att vara trasig.

Om jag är frisk resten av veckan blir det nog lugn cykling i morgon kväll och intervaller på onsdag. Vi får sedan se hur det blir på torsdag. I helgen är det tävlingshelg i Sverigecupen. Denna gång bär det av till Västerås för tempo och linjelopp. Tittar vi på startlistan blir det ytterligare en riktigt tuff helg. Ännu fler starka cyklister på start och väldigt många startande totalt sett. Blir spännande.

Efter helgens tävlingar är det sedan tävlingsledigt i tre veckor, och då hoppas jag på att få in lite mer och tuffare träning för att förhoppningsvis förbättra statusen.

Efter dagens träning har jag fixat med Kattens nya cykel så att den ska vara startklar. Vi har också jobbat med sittställningen så att den ska vara så bra som möjligt. Vi får se hur jag lyckats med denna Bike-Fit. Blir spännande när hon rullar första passet med sin nya snabba racer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar