onsdag 24 maj 2017

Ingen tävling och nytt samarbete: UVEX-produkter

Hårdkörningen i går kväll gav flera positiva besked vilket känns bra.

Nu håller jag på att planera för hur denna långhelg ska se ut. Jag hade tidigare funderat kring att åka ned till Vänersborg för tävlingar, men i helgen prioriterar jag familj och träning istället. Det är förstås inte bra för sammandraget i cupen, men jag som har så långt till varje tävling behöver i bland prioritera på annat sätt.

Vad gäller träningen hoppas jag få till en långrunda eller två med trevligt sällskap nu under helgen och i övrigt också få till lite tempo.

Nästa helg är planen att åka ned och köra Stockholm 4-dagars. Är bara formen där ska det bli roligt.

Jag vill också informera att jag har inlett ett samarbete med sportbutikonline.se, som är ett familjeföretag beläget i Malmö.

Sportbutikonline.se är officiell UVEX-partner, och har produkter inom såväl skidor, ridning som cykling. För egen del kommer jag endast att inrikta mig på det område jag kan, vilket är cykling.

Inom cykling marknadsför sportbutikonline.se i första hand hjälmar och glasögon.

Det ska bli mycket intressant att prova såväl deras hjälmar för olika typer av cykling som deras cykelglasögon. Jag ser särskilt fram emot att prova UVEX glasögon som använder sig av en speciell typ av lins (Variotronic) vilken enligt uppgift ska ha många fördelar.

Jag kommer som alltid att beskriva vad jag upplever som bra/mindre bra med de produkter jag provar. Det gör jag oavsett om jag har ett samarbete eller inte. Det är ju väldigt viktigt att cykelmaterialet är användarvänligt och fyller de syften vi cyklister har. Därför ska ni inte behöva tveka på att jag står för de bedömningar jag gör.

Inledningsvis kommer jag köra ett långtest på en hjälm och ett par cykelglasögon. Produkter som jag tror kan passa mig. Hur det blir med det och hur det går kommer jag att uppdatera allt eftersom.

Innan jag kör igång kommer ni få en information om vilka produkterna är. Det dyker nog upp i morgon eller övermorgon.

Så här skriver företaget på sin hemsida
Sportbutikonline.se erbjuder ett brett utbud av cykelutrustning från det ledande varumärket uvex. Oavsett om du är motionär, semiprofessionell, pro eller vardagscyklist, barn eller vuxen så har vi cykelutrustning för dig. Våra hjälmar och glasögon är av högsta kvalitét efter ett mångårigt utvecklingsarbete i uvex egna laboratorier som sedan 1926 har tillverkat personlig skyddsutrustning inom sport. Produkterna är Made in Germany och säkerheten sätts alltid först, men vill du ha en cykelutrustning som inte bara är säker utan också har genomtänkta detaljer, design, komfort och en finish utöver det vanliga så har du hamnat rätt. Uvex har blivit vald till ett av de mest innovativa företagen i Tyskland och agerar förebild för andra inom branschen. Vill du vara först med det senaste och bästa så gå in på våra produkter och läs om dem, det finns massor av teknisk information för den intresserade och sportbutikonline.se har alltid den senaste cykelutrustningen från uvex, som varje år uppdaterar sin kollektion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar