måndag 29 maj 2017

Tempo eller ej med tempohojen

Ikväll luftade jag tempomonstret en liten stund efter middagen. Det handlade mest om att rulla benen lite och fortsätta att känna på den nya inställningen på hojen som jag planerar att prova på helgens tävlingar.

Positionen känns bra och känslan är att ställningen är lika snabb som tidigare. Samtidigt är den första upplevelsen att jag får ut lite mer effekt i pedalerna. Jag vet inte om jag fantiserar, men det lär ju visa sig.

Jag har haft svårare att i år att få ut lika hög effekt på tempohojen som på linjehojen. Målet är att effekten på tempohojen ska närma sig det jag kan trycka på linjehojen. Skillnaden var alltså mindre i fjol, så det borde vara möjligt.

Ja, hur som helst känns det nu ganska bra och jag provar nog detta i helgen. Kanske blir det succé, kanske blir det ingen skillnad, kanske blir det fiasko. Ja, vi får helt enkelt vänta och se.

2 kommentarer:

  1. Kör hårt Tomas!
    Det lär bli bra om jag känner herrn rätt. :-)
    Du ser ut att sitta väääldigt aero vad jag kan se, höftböjaren
    ser ut att vara i maxläget jag tror du sitter maximalt vad du kan
    på den tempohojen. Ett alternativ för att få ner överkroppen mer
    är att om det går få tag en något kortare framgaffel. Men det är
    verkligen överkurs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du har rätt.

      Låter lovande att du gillar positionen. Jag får prova så här.

      Radera