måndag 17 juli 2017

Ingen vila efter Vännästrampet och trevligt besök från södern

Efter gårdagens urladdning på Vännästrampet där kroppen kändes bra var det enligt min klocka dags för vila. Det gick så pass hårt i går att klockan sa att det skulle dröja mer än 8 dygn att vara återhämtad.

Om det blev vila idag? Skulle inte tro det. Det var nämligen så att jag har två dagar kvar på mitt mängdblock innan träningsmängden ska dras ned under två veckor. Detta ska förhoppningsvis leda till att formen är på topp på Nordiska mästerskapen i Randers, Danmark.

Vad passar då bättre än att cykla med några trevliga cyklister från södern!? Jag hade haft kontakt med Niklas Adamsson från Valhall CK och då han inte kunde dyka upp på gårdagens Vännästrampet bestämde vi oss för att cykla idag istället.

Hans familj släppte av honom i Nordmaling och sedan skulle han cykla till Ratan där de skulle tillbringa kvällen. Jag cyklade mot Nordmaling för att möta honom och sedan rulla med till Umeå.

Efter ca 40 km mötte vi varann och rullade tillsammans via Gräsmyr till Hössjö. Där hade vi stämt träff med Lucas Carlsson från Stockholms CK som också var med i går på Vännästrampet.

Tillsammans cyklade vi till Umeå via Rödtjärnsberget, Överbodabacken och Brännland.

Det blev ca 45 km trevlig cykling tillsammans i fint väder och med mycket gott humör.
'
När vi så kom in i Umeå centrum sa jag hej då. Lucas skulle cykla tillbaka till Holmsund där han är med sin fru på semester och Niklas rullade alltså vidare mot Ratan. Själv vände jag åter mot Vännäs

Jag hade bestämt mig för att få till 4 timmar och 130 km, så för att lyckas med det krävdes det att jag tog en avstickare när jag nådde Vännäsby. Blev därför en tur till Brån/Strand.

Det blev också lite mer snurrande för att när jag slutligen rullade in på gården ha cyklat exakt 130 km och 4 timmar.

Katten hade då en riktigt fin överraskning med grillat kött, klyftpotatis, god sås, grillad majs och ett gott vin. Bra present efter en fin och trevlig runda.

Ikväll ska jag nu packa inför vår husvagnssemester som börjar på onsdag. I morgon blir det städning, några timmars arbete behöver jag också göra innan jag kan gå på riktig semester, Sedan ska bilen tvättas och en massa annat praktiskt ska också fixas. Katten har också ett digert program. Hektiskt när du ska på semester.

På kvällen är planen att både jag och Katten är med på vår gemensamma tisdagsträning med klubben. Sedan åker vi alltså söderut på onsdag och då blir det träningsvila åtminstone onsdag och torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar