torsdag 31 augusti 2017

Fysiskt och mentalt inte riktigt med, och en otur som biter mig i hälsenorna

Ja, så kom det en taxi till huset. Cyklarna är tillbaka efter en semester i Amsterdam. Tyvärr tog semestern på en del och det finns nu märken på mitt diskhjul och framväxeln på tempohojen har fått sig en smäll. Sedan har min tempohjälm fått en hel del märken och det blir nog ett inköp till nästa säsong. Ja, detta ligger bara i linje med mitt flyt den senaste månaden och jag hade egentligen inte förväntat något annat.

Förkylningen i min kropp finns fortfarande delvis kvar och jag har inte tränat alls sedan söndag mitt på dagen.

I dag planerar jag att rulla en stund med såväl racern som tempohojen för att kontrollera så att cyklarna fungerar okej efter äventyren på flyget.

Känns kroppen hyfsad kanske jag kör på en liten stund.

I morgon åker jag eventuellt söderut för den sista tävlingshelgen denna säsong. Det är säsongsavslutning i Sverigecupen och jag skulle gärna vilja vara med.

Tittar vi på hur kroppen fungerat på slutet och den avsaknad av flyt som varit på tapeten har jag inga som helst resultatmål om jag nu tar mig iväg på tävling. Varken min mentala eller fysiska status är alltså på topp, och till skillnad mot början av säsongen är jag förföljd av otur.

Vad jag hoppas är att kroppen ska kännas hyfsad och att jag får avsluta säsongen med en tävlingshelg som saknar en massa missflyt. Det skulle kännas bra inför kommande säsong, och den försäsongsträning som ska dra igång.

Innan förra helgens Sverigecup där jag inte var med (var på VM), låg jag bra till i både tempocupen och totalcupen. Ett uteblivet deltagande förra helgen och nu en kropp som inte riktigt vill vara med gör att cuperna rinner mig ur handen. Men det är som det är.

Jag hoppas som sagt bara nu få en helg där jag får känna mig glad och nöjd, sedan får jag acceptera att det inte alltid blir som vi önskar. Kanske kommer då nästa säsong flyta på bättre!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar