måndag 21 augusti 2017

Hetta inne, hetta ute och cyklarna fortfarande på vift

Som jag skrev förut idag försvann båda mina cyklar på flyget. De är inte återfunna. Ingen bra start på resan.

I mitt handbagage fick jag ned cykelkläder, cykelskor och hjälm. Så får jag låna en cykel kan jag rulla lite.

Att få tag i en cykel det fungerar att tävla på är dock inte realistiskt, så enda alternativet där är att cyklarna kommer tillbaka.

Ja, hur som helst tog jag mig från flygplatsen i Toulouse via tåg, Metro, tåg och sedan promenad. Det flöt hyfsat fint, men det gjorde också svetten. Gassande solsken, och troligen närmare 40 grader. Jag i långbyxor och svart tröja.

När jag väl nådde mitt budgethotell får jag säga att rummet i sig var acceptabelt. Otroligt enkelt, och utan dusch och toalett på rummet. Men jag har inte höga krav.

Det finns dock en stor utmaning när vädret är gassande. Det saknas aircondition på hotellet.

Fortfarande 21.00 på kvällen då det ändå blivit lite kallare ute visar innetemperaturen nästan 33 grader. Inte helt optimalt.

Ja, just ja. Jag hade ju med cykelkläder i handbagaget, så inga vanliga ombyten rymdes. Jag har alltså bara de kläder jag haft hela dagen på resa att tillgå. De är inte de fräschaste jag haft kan jag säga.

Kommer inte cyklarna i morgon blir jag nog vräkt på grund av odör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar