tisdag 22 augusti 2017

Värmeslag och cyklarna på ingående!?

Efter en gårdag som inte var något vidare hoppas jag denna dag är på bättre humör.

Jag har nu fått veta att de lokaliserat cyklarna och att de ska köras ut till hotellet. Mycket positivt. Sedan är det bara att hoppas att cyklarna inte har några skador. Men nu hoppas vi på det bästa.

En annan sak som inte var optimal igår var värmen och mitt mycket enkla hotell. Det saknas aircondition och värmen i rummet gick aldrig under 30 grader på hela natten. Trots att jag drack mängder av vatten blev det vätskebrist, huvudvärk och allmän trötthet. Inte optimalt.

Till frukost var det kaffe i plastmugg och ett bröd med marmelad. Lite tunt.

Inga restauranger i närheten och 3 km till tävlingscentret.

Alla delar av detta fungerar förutom värmefrågan. Den är inte lätt att hantera. 

Jag hörde därför av mig till företaget jag bokat med, och de kunde då lösa ett annat boende med lite högre kostnad. Men jag behövde inte betala för två hotell. Så en liten merkostnad, men förhoppningsvis ett stort mervärde. Återkommer kring det.

Jag flyttar alltså nu till ett annat enklare hotell, men det har aircondition. Det är också närmare centrum vilket är bra. 

Bara nu cyklarna dyker upp hoppas jag vara tillbaka på banan. Om allt flyter på hoppas jag på att få cykla lite idag.

2 kommentarer:

  1. Himla otur men nu kan det bara bli bättre. Kör hårt! /Christer H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hoppas på de Christer😊. Ska göra vad jag kan

      Radera