lördag 2 september 2017

Sverigecupen i Tempo - Tvåa i totalen!!

I och med dagens Sverigecuptävling i tempo här i Nyköping är temposäsongen slut.

Det innebär också att vi kan summera tempocupen.

Jag kan konstatera att vad jag saknar är en seger. Jag har deltagit i fem av sex deltävlingar och har 4 pallplatser och en fjärdeplats. Dock ingen seger. Kanske är jag en ickevinnare? Nej, jag tror inte det. Det är helt enkelt så att när jag presterat på topp har någon annan varit ännu bättre. När jag skulle haft chansen till seger, har jag inte riktigt fått till det. Det är egentligen bara vid Smacktempot jag inte hade mentala styrkan att ta ut vad som fanns i kroppen just den dagen.

Vid många av loppen har det bara fattats några sekunder till seger, så det är inte långt borta. Men något måste jag göra ännu bättre i vinter om det ska tippa över till segrar.

Jag är ändå nöjd med mina resultat i tempocupen:

2:a i Barsebäck
4:a i Smacktempot (Märsta)
2:a i Västerås
3:a i Södertälje
3:a i Nyköping.

Totalt räcker mina resultat till en andra plats i totalcupen vilket är en plats bättre än i fjol och något jag är mycket nöjd med. Niklas Näslund från Cykloteket Racing Team vinner totalen, och det är bara att konstatera att han varit snabbare än mig i år. Trea i totalen blir David Scott från Norrtälje CK, som vann i fjol.

Just nu är jag därför ganska nöjd att jag åkte ned till Nyköping. Två gånger fick jag stiga upp på pallen. Först för dagens tredjeplats och sedan tvåa i totalcupen.
Nöjd trea i dagens tempo i Sverigecupen här i Nyköping
Uppsluppen segrare i totalcupen bjuder på pussar!

2 kommentarer:

  1. Grattis Tomas det är du värd efter denna säsong🍾 Har varit spännande och följa din blogg💪🚴 den har inspirerat och visat på att det kan vara tungt ibland men att med ett pannben och bra träning kommer man långt grattis än en gång!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Peter! Roligt att du gillar vad jag skriver och att jag inspirerat. Kan jag bidra, är jag nöjd. Sedan tycker jag det är viktigt att visa att allt inte går på räls, men att det är möjligt att vända motgång till framgång. Tack igen😊

      Radera