tisdag 17 oktober 2017

Mallorca dag 1 - Lite cykling och lite annat

Igår bar det av till Mallorca. Vi är totalt 10 som tog sikte mot Playa de Palma. Det innebär förutom jag, Katten och Melvin också en av mina bröder med familj. Dessutom mor och far som vi firar att de fyller 70 år. En i lite efterskott och en i förskott.

Resan gick fint och hittills är vi väldigt nöjda med hotell Helios lägenheter. Fint och stort boende och vad vi sett hittills blir både frukost och middag en hit (vi har halvpension). Hittills har sonen gett maten toppbetyg och även övriga verkar nöjda.

Dagen har fyllts av en lugn och fin frukost, promenad efter stranden och sedan gemensam lunch. Ja, sedan passade barnen på att bada i havet, innan lunchen.

Vid tvåtiden tog jag och Katten en kortare cykeltur medan Melvin och övriga barnen badade.

Cyklingen blev inte så lång och inte så jobbig, men det är alltid roligt att cykla i fint väder med trevligt sällskap.
Vi rullade ca 30 km efter kusten och sedan inåt landet till LlucMajor och sedan tillbaka. 65 km och ca 2 timmars cykling.

Efter avslutad cykling gick vi över till far och mor där sonen också var. De hade haft det bra och sonen var ganska slut efter väldigt mycket bad.

Nu har vi duschat och slappar lite innan vi alla ska äta en gemensam middag. Sedan får vi se hur resten av kvällen blir.

Ja, detta är alltså inte en ren cykelresa, men planen är att få till lite cykling varje dag. Hade jag varit hemma i Sverige hade jag nog tränat ca 20 timmar under den tiden vi är här. Hade det varit en ren cykelresa hade jag landat på drygt 35 timmars träning. Så kanske kan det bli någonstans mitt emellan!? Säg 25 timmar, vilket innebär i snitt ca 2,5 timmar/dag.

Det borde bli en bra avvägning att vara med familj och släkt ca 80% av tiden och träna 20%. Sedan får jag förhoppningsvis sällskap av Katten vid en hel del cykling. Bror som varit skadad och fortfarande inte är återställd ska också försöka hänga med några dagar. Förhoppningsvis håller hans kropp för det. Alltid roligt att få cykla med bror.

Vädret har varit riktigt bra idag, men det ser lite sämre ut framöver. Men förhoppningsvis blir det hyfsat i alla fall. Återkommer med fler rykande rapporter från södern.