fredag 20 oktober 2017

Mallorca dag 4 - Sjukdom, Ingen sömn en tur till Randa och många gym

På eftermiddagen idag var det så åter dags för lite cykling. Sonen var med farfar och farmor medan jag och Katten gav oss ut i finvädret.
Dagen började med lite cykling på smala fina vägar där jag inte tidigare varit innan vi tog sikte på LlucMajor och sedan vidare mot Porreres

Som vanligt trevligt med cykling, och särskilt på fina vägar med bra väder.

Det var en hel del uppför från Playa de Palma vidare mot LlucMajor och sedan Porreres. Sedan var det ganska så platt i någon mil
Framme i Montuiri tog vi en smal vindlande och väg som mest ledde uppför. Trevlig utsikt och fina miljöer.
Vi rullade på i gemytligt tempo och insöp dofter och den sköna känslan av cykling.
Så var det bara en liten knäppa kvar så var vi i Randa där stigningen upp till klostret börjar. I och med att vi kör kortare cykelturer på denna resa fick vi i dag skippa den stigningen och sikta mot hotellet.
Utför till LljucMajor och som snabbast visade mätaren nästan 65 km/h. En av två tillfällen det blev hög effekt i dag när jag tryckte på utför med Katten i rygg.
Framme i LljucMajor tog vi den smala vägen som efter ca en mil landar ute på kustvägen. Vi gjorde dock ett kort stopp för att Katten skulle få i sig lite energi. Vi passade på att ta en lagbild
Ute på den stora vägen bär det utför under ett antal kilometrar. Här kan det gå riktigt fort, men i dag var det motvind. Jag tryckte på i alla fall på lite för att få ur benen innan vid nådde rondellen som leder fram till strandpromenaden.

Väl i mål blev det nästan 80 km och 160 minuters cykling.

Nu snart middag.

Vad hände då tidigare idag

Innan cyklingen idag var jag, Melvin och Mor och far ute på promenad. Melvin tog fyra "gym" till Pokemon och var riktigt nöjd. Vi hittade också en fin lunchrestaurang som vi skulle besöka senare i veckan. Det var också mysigt att gå längs stranden.

Katten låg i en solstol och vilade då hon inte sovit mycket inatt. Ja, det hade inte heller jag. Vet inte riktigt varför. I brors familj är Henning sjuk så där var det få som sov. Dessutom var bror hem till Sverige över dagen på jobb och han kom tillbaka i natt. Med andra ord var det många som inte sov inatt.

Nu hoppas vi på att sjuklingarna blir friskare, att ingen annan smittas och att alla får sova i natt.